subota, siječnja 23, 2016

[ALBUM] Mika Nakashima - VOICE



VOICE je 6. album kojeg je izdala Mika Nakashima 26.11.2008.

Album započinjemo sa pjesmom LIFE koja je bila singl i tema drame istog imena. Zbog ove pjesme sam praktički počela slušati Nakashimu, i do dan danas je vjerovatno i moja najdraža od nje. Na albumu se dosta ističe jer je više pop nego većina pjesama, te je jednostavno potpuno drukčija od svega na albumu. Otvara se laganim klavirom koji eventualno poprimi dramatski zvuk i direktno nas uvede u verse koji se upotpunjava laganim beatovima i zvuči dosta dramatično sve do refrena koji je pak veoma veseli, pun nade i energije. Riječi su isto takve i sve zajedno stvaraju jednu predivnu pjesmu koja vas toliko uvuče da ju je teško prestati slušati.

OCJENA PJESME: 20/20

SAKURA ~花霞~ (DAISHI DANCE) slijedi sa svojim upbeat zvukom klavira koji se nastavlja u djelo sa mješavinom violina, beatova i dance zvuka. Nisam općenito veliki obožavatelj DAISHI DANCE (jer dosta njegovih pjesama zvuči slično a i stil mi se toliko ne sviđa) i očekivala sam da će mi se više svidjeti originalna verzija pjesme no iznenadila sam se kada je ispalo da mi je na kraju ova verzija dosta bolja. Originalna pjesma je dosta spora i lagana balada, dok u ovoj verziji tempo i brzina su povećani (i naravno cijeli sastav instrumenata izmijenjen) što mislim da puno bolje paše ovoj pjesmi. Riječi su dosta tužne i vuku na nostalgiju. Ono što mi se pogotovo sviđa u ovoj verziji je to da zvuči puno više emotivnije nego original, što je opet iznenađujuće - ali način na kojem Mika ovdje pjeva je meni osobno puno bolji. Pogotovo mi se sviđa odličan bridge pjesme i glazba nakon toga dijela. Iako je pjesma preko 6 minuta dugačka i iako se instrumentalni dio dosta ponavlja i zvuči stalno isto još me više čudi da mi ovu pjesmu nije nikada dosadno za slušati - jednostavno je lijepa i kaptivirajuća.

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo album sa "čudnim" ali veoma catchy početkom pjesme FOCUS. Brzo se otvara i ulazi u svoj funky zvuk te me dosta podsjeća na Jpop pjesme iz 90-ih. Ovo je iznimno zabavno djelo sastavljeno od zaigranih elektroničkih zvukova i truba te je dosta lako zaplesati uz njega. Prvi put kada sam ju čula sam se dosta iznenadila jer nisam znala da Mika ima i ovakve pjesme u diskografiji ali kasnije sam shvatila da ona ima hrpu različitih žanrova koje dosta puta i miješa. Ovdje mi se pogotovo sviđa refren jer je veoma catchy i cijela pjesma odaje funky osjećaj kojeg obožavam i jedna je od pjesama koje volim pojačati do daske i totalno se izgubiti u ritmu. Jedna od najboljih pjesama na albumu definitivno. B-strana je singla ORION.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedeća pjesma zapravo i je najbolja na albumu - 永遠の詩 je remek djelo od pjesme za koje ne mogu vjerovati da sam mogla ignorirati na početku. Istina, kada sam ju prvi put čula definitivno nisam cijenila niti jedan od dva žanra kojeg spaja ali kada sam ju čula opet nakon 6 godina toliko sam se zaljubila da ju nisam mogla prestati slušati danima. Naime, spoj je reggae i jazz-a, iako reggae definitivno prevladava u zvuku. Započinje sa saksofonom i muškim reperom koji se pojavljuje samo tada i jako kratko, te začudo veoma paše pjesmi. Ubrzo se tempo mijenja u reggae te čujemo Miku kako pjeva na eteričan način te nas dovodi do predivnog refrena koji tempo ne mijenja ali dodaje violine koje vas vode u drugi svijet zajedno sa Mikinim glasom. Instrumentalni dio nakon refrena je stvarno predivan (a da ne pričam o bridge-u!) i cijela pjesma jednostavno zaslužuje sve pohvale. Atmosfera cijele pjesme je veoma jedinstvena i nikada nisam čula sličnu pjesmu, i to ne samo u Jpop svijetu.

OCJENA PJESME: 20/20

ORION je prva prava balada na albumu, ali još uvijek je upbeat. Ovo je zadnja pjesma (prije slijedeće pjesme) do sada na albumu koja je bila singl (dakle sve pjesme prije ove kao i ova su bile u singlovima). Nije pak jedinstvena kao prethodna pjesma jer Mika ima dosta veoma sličnih balada (recimo Nagareboshi i Mienai Hoshi), no svejedno je lijepa pjesma koju je stvarno ugođaj slušati kada je zima i nekako zvuči magično. Jedan razlog zašto mi se ova pjesma sviđa dosta je zbog riječi koje su veoma lijepe i ohrabrujuće. Definitivno vuče na zimu, noć i zvijezde (kao što samo ime kaže), i iako je lijepa nekako nije uvijek zanimljiva za slušati (trebate biti u prikladnom raspoloženju) a i nekada zna biti dosadna te sigurno nije jedna od najboljih pjesama ovdje - no nije ni loša.

OCJENA PJESME: 8/10


Nastavljamo sa sljedećom baladom あなたがいるから, koja malo smiruje tempo, iako nije totalno spora balada. Uvijek mi se više sviđala od prethodne jer ima zanimljiviju kompoziciju i zvuči pomalo slatko i dosta nježno te vas lijepo uvede u svoj miran i opuštajući svijet. S time rečenim eventualno pjesma poprimi više instrumenata poput lagane bass gitare što joj pomaže dodati snage i utjecaja na slušača. Opet, dosta je jednostavna i nema ništa previše posebno s čime bi me uhvatila, ali ju svejedno volim zbog njenog lijepog osjećaja i atmosfere.

OCJENA PJESME: 9/10

Prva spora balada albuma se napokon pokazuje sa MY GENTLEMAN. Od svih balada do sada ova mi je najdraža - iako je još jednostavnija od prethodnih jer se praktički samo sastoji od dvije akustične gitare i baršunastog glasa Mike. Jedina je pjesma na albumu koja je dosta tužna i koja se potpuno topi u sentimentalnoj atmosferi. Riječi su isto takve i način na koji ih Mika pjeva gotovo da čine i drže cijelu pjesmu.

OCJENA PJESME: 10/10

Vraćamo se u upbeat dio albuma sa TRUST YOUR VOICE. Impakt koji ova pjesma ima je nevjerojatan. Čim počne sa svojim odličnim otvaranjem znate da će biti jedna od najboljih na albumu. Prva je na albumu koja uključuje soul i time predstavlja još veći rang žanrova. Zbor koji pjeva sa Mikom je savršenstvo i veoma snažno nosi cijelu pjesmu. Versei ovdje su skoro pa i najbolji na albumu, a refren veoma moćan i u isto vrijeme zabavan. Ova pjesma kao da je "glavna" na albumu, to jest uvijek sam imala osjećaj kao da nosi cijeli album na leđima jer zapravo i predstavlja glavnu tematiku odlično iako nije titularna pjesma, no mislim da je korištena za promociju albuma pa to skoro dođe na isto. Sa svime time rečenim, ovo je jedna od njezinih najboljih pjesama općenito!

OCJENA PJESME: 20/20

IT'S TOO LATE je još jedna a i zadnja pjesma koja sadrži elemente soul žanra. Koristi uzorak iz "The Phantom of the Opera" ali je originalna pjesma. Bez obzira na to sve, najviše me podsjeća na FOCUS jer su slične u tempu i izvedbi. Veoma je adiktivna i catchy (valjda je i to ono što me podsjeća na FOCUS) te je zbor i u ovoj pjesmi sjajan i bez njega to jednostavno ne bi bilo to. Također, nakon par "novih" pjesama ovo je prva koja nastavlja pjesme sa singlova, te je b-strana singla LIFE. Pogotovo mi se sviđa zadnji refren i apsolutno svi vokali koji se mogu čuti.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada album postaje još zanimljiviji i pomalo šokira sa totalnom promjenom žanra sa I DON'T KNOW. I ona je, naravno, singl. Ali bila je izdana u Mikinoj "grupi" MICA 3 CHU koju je iskoristila samo za ovaj singl. Ovo je rock pjesma koja vuče na rock iz 80-ih, i kao što možete pogoditi po titlu veoma je agresivna sa ljutitim riječima koje su potpuno na Engleskom jeziku. Nekada je teško shvatiti ovu pjesmu ozbiljno kada čujete izgovaranje od Mike koje se jedva može razumjeti (stvarno, dok riječi nisam pogledala nisam imala pojma što priča u 70% slučajeva), no svejedno dosta je edgy i zabavna za poslušati tu i tamo, pogotovo ako ste ljuti. No sve u svemu nije ništa toliko posebno. Isto tako, refren je malo previše repetitivan za moj ukus.

OCJENA PJESME: 8/10

SHUT UP nastavlja totalno isti trend, samo što je dosta bolja pjesma. Isto je cijela na Engleskom, i isti je slučaj kao i sa prethodnom pjesmom što se tiče razumijevanja riječi. Svejedno, onih par riječi koje mogu razumjeti dobro zvuče. Ovdje mi se pak više sviđaju verse-i jer su puno zabavniji, a refren nije toliko repetitivan. Nekako zvuči više agresivno nego njena A-strana (ovo je b-strana singla I DON'T KNOW) što ju čini boljom. Nemam više ništa reći ovdje jer je doslovno sestra prethodne pjesme i totalno su slične. Jedino moram napomenuti da mi je ipak drago što je obje pjesme stavila na album jer mu nekako pašu i dodaju više "začina" u miks jer je ovo svejedno dosta šaroliki album.

OCJENA PJESME: 9/10


Vjerovatno najzabavnija pjesma na albumu je b-strana singla SAKURA, conFusiOn. Tako da i ne čudi da od svih na albumu baš od nje imam najviše broja slušanja. Ovo je veoma catchy, up-beat pjesma koja je totalno različita od svega do sada na albumu, i zvuči najviše pop. Jesam li napomenula kako se odlično tranzistira kraj prethodne u početak ove pjesme? Jedina primjedba je čudna audio produkcija zbog koje zvuči nekako ravno i presvijetlo - i nije mi jasno je li to namjerno ili ne zbog toga što Mika generalno ima veoma dobru audio produkciju što se tiče njenih albuma. Ovdje imamo pomalo kontroverzne riječi jer su o zaljubljivanju u dečka od prijateljice, no sve je to nekako upakirno u slatkasti i neozbiljan omotač zbog čega mi je toliko interesantna i drukčija od uobičajenih Jpop pjesama. Savršena je za osjećaje zaljubljenosti općenito i ne morate pratiti pravi smisao pjesme ako se ne možete povezati s njime. Sve u svemu ovo je jedna odlična pjesma kojoj je teško odoljeti, i definitivno jedna od najboljih od Mike općenito.

OCJENA PJESME: 20/20

Album usporava sa FLOWER OF TIME, jedinom pjesmom koja mi nije toliko sjela ali koju svejedno volim poslušati tu i tamo. Veoma me podsjeća na pjesme od pjevačice MISIA, čije su pjesme dosta "teške" za zavoljeti zbog nekog razloga. Ovu pjesmu opet prati soul osjećaj zajedno sa zborom kojeg smo mogli čuti i u TRUST YOUR VOICE i IT'S TOO LATE. Ima jaki element jazz-a i dosta je sporog tempa. Iako nije pjesma koju bih slušala izvan konteksta albuma dosta ju cijenim jer je veoma relaksirajuća, a i Mikini vokali se stvarno sjaje ovdje što stvara veoma ugodno slušanje.

OCJENA PJESME: 6/10


Album zatvara titularna pjesma 声 koje je jedna od najljepših pjesama koje sam čula. Ima veoma duboki ali i topao zvuk koji me podsjeća na zimske dane. Veoma je mirna na početku sa dosta tihim ali dubokim vokalima od Mike koji zvuče predivno, te se polako gradi u sjajan refren koji je veoma dirljiv i ima prelijepu melodiju. Izvedba Mike ovdje je fenomenalna jer odlično prenosi emocije sa svojim vokalima. Riječi čine pjesmu još boljom i način na koji su smješteni u kojem dijelu su gotovo savršeni. Sa time rečenim, i ovo je jedna od onih pjesama koje treba dosta slušati da vidite njen pravi sjaj - meni je na početku bila samo lijepa ali sada ne mogu opisati riječima što sve osjećam dok ju slušam. Pravo remek djelo koje odlično zatvara album.

OCJENA PJESME: 20/20

Prvi put sam poslušala ovaj album prije nekih 8-9 godina, i uopće mi se nije svidio osim pjesme LIFE pa sam ga skroz zaboravila - a tako i Miku. Jako mi je drago što sam mu dala šansu jer je toliki gušt slušati ovaj cijeli album koji me vodi kroz jedan predivan svijet iz kojeg nikada ne bih htjela izaći. Ovaj album je odlično sastavljen što se tiče i tematike i redoslijeda pjesama. I totalno je ludo kako uspijeva miješati toliko žanrova ali svejedno pratiti stil i temu albuma i jednostavno lijepo pasati (sve pjesme jedna uz drugu). Još uvijek nisam sve njene albume poslušala ali ovaj je za sada moj 2. najdraži od nje.

OVERALL OCJENA: 20/20




Nema komentara: