srijeda, veljače 03, 2016

[ALBUM] lecca - URBAN PIRATES





















URBAN PIRATES je 2. studijski album kojeg je izdala lecca 23.8.2006.

Titularna pjesma albuma, Urban Pirates, započinje ovaj album sa svojim dubokim i jakim beatovima koji vam odmah ukradu pozornost i dovedu vas do jedne veoma jedinstvene pjesme u Jpop svijetu. Dok ju slušam ima osjećaj da putujem piratskim brodom u daleke zemlje zatrpane skrivenim blagom (o čemu i pjesma je), a glazba vas kompletno uvuče u takav svijet bez ikakvog problema. Od dubokog glasa lecce, do predivnog i zabavnog aranžmana koji savršeno uklapa urban stil, pa sve do velikog avanturističkog duha pjesme - rijetko koga može ostaviti ravnodušnim. Sve pohvale lecci jer ju je ona i napisala, komponirala te bila odgovorna za aranžman sama. Ne moram govoriti da je ovo jedna od mojih najdražih pjesama od nje, a i izvan njezine diskografije.

OCJENA PJESME: 20/20

What a girl can do preuzima stvari u svoje ruke sa više reggaeton zvukom pomiješanim sa R&B stilom.Veoma je brza i uključuje leccino brzo izgovaranje riječi koje je zapravo prisutno u većini njezinih pjeama - no uvijek je vrijedno spomena jer upravo to im daje veoma distinktivan i adiktivan zvuk. Ovo je veoma ohrabrivajuća pjesma koja svoj posao radi odlično. Pogotovo mi se sviđaju riječi i agresivnost koja daje taj osjećaj nepobjedivosti i "što god da se dogodilo - uvijek možemo dalje!". Bila je jedna od onih koje mi se isprve nisu toliko svidjele ali su kasnije jednostavno kliknule i sada uživam u njima. Odlična pjesma.

OCJENA PJESME: 10/10

If I were your girlfriend je prva na albumu koja je više reggae nego išta drugo. Ovo je jedna od rijetkih pjesama od lecce koje su zapravo reggae da mi se toliko ne sviđa. Većinom mislim da je to zbog toga što mi se teško povezati sa riječima i nekako nema ništa posebno u sebi - ili nikakav emotivni impakt koji bi me naveo da ju slušam ponovo. Svejedno, ugodna je za slušati i sama po sebi nije loša. Ono što njene pjesme uvijek imaju bez obzira na sve je posebne vokale koji se uvijek ističu sami po sebi. Sa svime rečenim, verse-i mi se više sviđaju od refrena.

OCJENA PJESME: 6/10

Tempo se ubrzo diže sa Luck. Veoma je zabavna pjesma koja nudi islandski i egzotični zvuk sve dok prati adiktivne leccine riječi koje izbacuje poput tornada. I refren i verse je ovdje stvarno sjajan i u niti jednom dijelu pjesma ne razočarava. Jako je uplifting i vesela te će vas zasigurno dignuti na noge sa svojim sjajnim tempom i catchy kompozicijom. Skoro je iznenađujuće kako cijelo vrijeme album drži do tematike odlično i jasno je da smo u jednom posebnom svijetu od početka albuma što se ne mijenja sa ovom a ni slijedećom pjesmom.

OCJENA PJESME: 10/10

A to je 鈍なマン. Ova pjesma nas vraća u reggae i malo usporava tempo. Najviše me podsjeća na If I were your girlfriend ali je puno bolja od nje. Pjesma je prožeta zaigranim efektima uz opuštajući reggae zvuk, te zabavnim refrenom i zanimljivim verse-ima. Sa svime time nekako je uvijek stavljam u istu hrpu sa već spomenutom pjesmom koja mi je vjerojatno i najgora na albumu (ali mi je svejedno ok sama po sebi) te iako mi nikada nije bila najdraža, volim ju poslušati tu i tamo izvan konteksta albuma.

OCJENA PJESME: 10/10

A sada slijedi veoma zabavno djelo koja najviše podsjeća na Luck, a to je ちいさスター. Još uvijek ne mogu reći da li mi je bolja ova pjesma od već spomenute - jer obje su veoma zanimljive za slušati i imaju veoma veseli i zaigrani tempo kojemu je teško odoljeti. Ovdje pak imamo više "egipatski" zvuk kojeg je osvježavajuće za čuti jer daje osjećaj kao da je album stvarno put oko svijeta gdje susrećemo svakakve kulture i zvukove. Sve u svemu, pjesma drži do tematike savršeno dok predstavlja malo noviji zvuk albumu - i imam same pohvale za nju.

OCJENA PJESME: 10/10

Prelazimo na više karipski zvuk sa Dear koja je i jedna od mojih apsolutno najdražih ovdje. Ima laganiji ritam od svih pjesama do sada i dok je veoma vesela zvuči dosta nježno. Slušajući je imam nekakav veoma lagani osjećaj i slike širokog neba nad oceanom. Refren je savršenstvo. Što zbog dobre kompozicije, što do prelijepih i ohrabrujućih riječi. Moram napomenuti da je ovu pjesmu napisao Nao'ymt zajedno sa leccom (ako ne znate, Nao'ymt je napisao dosta pjesama od Namie u njenoj "PLAY" eri, između ostalih), tako da me ni ne čudi da odskače toliko jako od ostalih na albumu - ali svejedno uredno prati tematiku sa svojim karipskim zvukom i baš me iznenadilo da je Nao'ymt mogao raditi sa tako različitim zvukom od svega što je pisao do tada. Sve u svemu, jedna od njenih najboljih koju ne smijete propustiti!

OCJENA PJESME: 20/20

ラブレター potpuno prati tematiku egzotičnog putovanja sa svojim reggae zvukom, te je i prva pjesma na albumu koja je tužna. Ovo je definitivno jedna od boljih koja je u reggae žanru - iako je jako drukčija od njenih novijih tužnih reggae pjesama koje su i njezine najbolje. Refren je veoma dobar i dobro predstavlja melankoliku te je ritam veoma ugodan i lako se izgubiti u njoj. Također mi se sviđa način na koji lecca dodaje emocije dok izgovara riječi - ovo je tek još jedna od odličnih pjesama na albumu.

OCJENA PJESME: 10/10

Slijedeće djelo malo iznenađuje sa svojim snažnim R&B beatom i isto tako jako odskače na albumu - Vallya je naravno još jedno djelo Nao'ymt-a što nije toliko teško za pogoditi. Impresivno je da se album još uvijek ne odvaja od svoje tematike te snažno dočarava svoju egzotičnost i ovdje. Ovo je definitivno jedna od  najsnažnijih i najviše catchy pjesma na albumu - a pogotovo iskaču infektivne riječi koje su tako odlično uklopljene uz ritam (a da uopće više ne spominjem koliko je to sve bolje sa leccinim dubokim vokalima!) i koje je teško ignorirati. Ova dosta agresivna pjesma je veoma motivirajuća i kao da vas poziva da razbijete sve strahove i inhibicije koje imate. Jednostavno je cijela "in your face" a takve pjesme obožavam a pogotovo kod lecce jer ih ona tako snažno dočarava.

OCJENA PJESME: 20/20

Pa, ako ste mislili da sljedeća pjesma ne može biti više "in your face" od prethodne varate se jer Let's begin je u potpuno istom karakteru sa svojim snažnim dubokim beatovima i malo sporijim tempom. Iskreno ne znam koju preferiram više jer su obje dosta slične i iste kvalitete. Pogotovo volim način na koji lecca kaže "you should be afraid of me!" jer zvuči jako uvjerujuće - a tek taj bridge! Ako želite nešto da vas pomakne i motivira onda se bacite na ovo, a još je bolje ako razumijete riječi jer su savršene. Zajedno sa Vallya, ovo je zasigurno najjača pjesma na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

雨のち晴れ je jedina na albumu koja pomalo zvuči izvan mjesta jer je potpuno reggae i otvara se trubama. Veoma je svjetla pjesma sa refrenom koji zvuči grandiozno, a sa verse-ima koji su veoma zabavni i island zvukovima koji vas privuču u svoju atmosferu potpuno. Kroz djelo se mogu opet čuti trube koje zvuče odlično uključene u djelo - i stvarno je odličan dodatak albumu koji mu dodaje i malo više raznolikosti.

OCJENA PJESME: 10/10

I najveće iznenađenje na albumu je definitivno 朝のまえ. Nije samo moja najdraža pjesma na albumu već je jedna od najboljih koje sam ikada čula. Aranžman i kompozicija - savršenstvo. Riječi - genijalnost! Ova pjesma je kao anđeo koji se pojavljuje u tami i konstantno vas diže iz nje. Toliko je savršena da jednom kada ju počnem slušati ne mogu prestati. Prati taj island osjećaj koji je prožet albumom ali zvukom nekako najviše podsjeća na Urban Pirates od koje je samo malo bolja (iako sam dugo debatirala koja mi je zapravo bolja i nikada se nisam mogla odlučiti sve dok me ova pjesma nije tako jako uhvatila). Ne čudi da je ovo djelo napisao Nao'ymt. Veoma je posebna u Jpop svijetu i sigurna sam da u životu nisam čula sličnu - sa toliko snage i sa tim jedinstvenim stilom kojim je dočarana. Također odlično stoji kao zatvarač albuma - savršena je!

OCJENA PJESME: 20/20

URBAN PIRATES je bio jedan od prvih albuma koje sam čula od nje, i trebalo mi je dosta vremena da se naviknem na njega jer očito reggae nije bio jedan od žanrova koje sam znala cijeniti što se sada promijenilo upravo zbog lecce. Ovo je jedan od njenih albuma koji najviše uključuju taj stil iako City Caravan smatram njenim "pravim" reggae albumom. Album je odličan što se tiče tematike i stila kojeg uredno prati od početka do kraja te je veoma osvježavajuće poslušati ga u moru sličnih Jpop albuma. Da napomenem, jedini je (zajedno sa mini albumom Dreamer i njenim indie albumom Rekka) koji je imao dostojnu audio produkciju koja se na žalost kasnije znatno pogoršala. Veoma solidan, osvježavajući i zabavan album.

OVERALL OCJENA: 20/20




Nema komentara: