četvrtak, veljače 18, 2016

[ALBUM] Mika Nakashima - REAL





















REAL je 7. album Mike Nakashime, izdan 30.1.2013.

Balada koja otvara album je, naravno, bila singl. 初恋 (Hatsukoi; Prva Ljubav) prati Mikine tradicionalne balade poput Mienai Hoshi, ALWAYS, 流れ星, ORION i slične; te samim time ne nudi ništa novo ili revolucionarno od nje. Kako bilo, ovu baladu je veoma lako zavoljeti jer ima lijepu melodiju popraćenu hladnom i dubokom atmosferom koja dočarava zimske noći i zaista ju je gušt slušati u tom godišnjem dobu. Što se tiče instrumenata dosta je bazična i sastavljena je uglavnom sa žičanim instrumentima poput violina, klavirom te laganim udaraljkama. Više mi se sviđaju verse dijelovi jer zvuče nekako usamljeno i lijepo dočaravaju cijelu pjesmu, a Mikini vokali iznimno pašu uz takvu atmosferu i savršeno ju dopunjavaju. Sam refren je više dramatičan i emocionalan.

OCJENA PJESME: 9/10

Prelazimo na još jedan singl koji se otvara akustičnim gitarama koje sadrže pomalo latino okus - Dear je pak malo više dramatična u zvuku od samog početka, sa dosta bržim refrenom iako je i sama također balada. I ovdje mi se više sviđaju versei od samog refrena, pogotovo to kako imaju lijepi progres zajedno sa dirljivom melodijom i gitarom koja odlično paše uz sve to. Refren sam po sebi nije loš no nešto mi je u njemu uvijek nedostajalo te mi je zbog toga teško bilo zavoljeti ovu pjesmu na početku što se eventualno dosta promijenilo. Ovo je vjerojatno meni najmanje draga A-strana svih singlova na ovom albumu ali je opet dosta dobra pjesma.

OCJENA PJESME: 8/10


明日世界が終わるなら (Ashita Sekai ga Owaru Nara; Ako će sutra biti kraj svijeta) je tek još jedna A-strana po redu, ali i moja najdraža iz ere ovog albuma. Glas Mike je prepun emocija i nosi ovu veoma dramatičnu pjesmu snažno i upečatljivo. Ovdje ne moram raditi razlike u preferenciji što se tiče različitih dijelova pjesme - jer mi je svaki gotovo savršen. Od cijele mistične, ozbiljne i tužne atmosfere, do krasnih verse-a, katartično snažnog refrena i duboko dirljivih ali i istinitih riječi ovo djelo nikako ne razočarava. Najviše mi se zapravo i sviđaju riječi jer su toliko snažne i stvarne, te kada to pomiješate sa Mikinom emocionalnom vokalnom izvedbom koja je uvjerljiva dobijete jednu pjesmu koju ćete sigurno pamtiti više od nekih njenih generičnijih balada.

OCJENA PJESME: 20/20

Nakon sve tri A-strane koje su bile balade, preokret albuma obilježava PASSION, veoma upbeat rock pjesma. Samo je jedna od dosta njenih pjesama koje je napisala Lori Fine (ime koje ću uvijek pamtiti zbog DARLING; jednu od mojih najdražih pjesama od Namie Amuro koja dijeli istu spisateljicu), i najiskrenije ništa joj ne fali. Time rečenim, trebalo mi je malo vremena na početku da zagrebem ispod površine ove pjesme, nekako mi je nešto nedostajalo što se sve potpuno okrenulo jer je ovo sada jedna od mojih najdražih pjesama na albumu. Mislim da su agresivne riječi veoma zaslužne za to jer sam tek kasnije skužila koliko su in-your-face i odlične. Veoma je catchy što se tiče i melodije i agresivnog načina pjevanja, i odličan je primjer pjesama koje su zapravo jednostavne po kompoziciji a svejedno veoma zabavne za slušati.

OCJENA PJESME: 20/20

Ništa me nije pripremilo na You Knocked Me Out; još jednu rock pjesmu sa cool nazivom (meni se svidio čim sam ga vidjela, ne znam točno zašto) koju je napisala Lori Fine. Ovo je sigurno moja najdraža pjesma na albumu što dokazuje i broj koliko sam ju puta poslušala - iako je i ona dosta jednostavna i simplistična što se tiče kompozicije a i aranžmana te same glazbe. Svejedno, meni se ovakav tip pjesama jako sviđa jer su adiktivne i posjeduju stav zbog kojeg ih ne mogu maknuti sa repeat. Da ne pričam o zabavnim verse-ima popraćenim zaigranim riječima koje su u isto vrijeme pune samopouzdanja, a pogotovo o refrenu koji možda zvuči repetitivno što mu meni osobno nimalo ne šteti jer je užasno catchy te time zabavan za čuti opet, opet i opet. Od onoga što sam vidjela dosta se ljudi ova pjesma ne sviđa iz nekog razloga i dosta njih govori da nije trebala biti na albumu; sve dok ja ovdje sjedim i mislim da hvala bogu da je jer je i najzabavnija na istome. B-strana je slijedećoj pjesmi.

OCJENA PJESME: 20/20

LOVE IS ECSTASY prodrma album još više sa svojim snažnim i agresivnim rock zvukom koji se odlično tranzistirao iz prethodnih pjesama. Bila je A-strana singla, iako sto puta preferiram njenu B-stranu (gore). Veliki problem mi je ovdje bio "la la la" dio na početku jer mi se uvijek čini predugačak, i iako mi se dosta sviđa agresivnost glazbe, ova pjesma mi se nikada nije toliko isticala na albumu iako sama po sebi nije loša. Sviđaju mi se dijelovi prije refrena, i nekada se uživim u refren jer je dosta energetičan i teško je ne zapjevati uz njega, ali sve u svemu ovdje mi se pretjerana repetitivnost nije toliko svidjela jer pjesma nema neke snažne catchy elemente da to opravda, ali svejedno mi se uvijek dosta sviđala.

OCJENA PJESME: 8,5/10

Sada se zvuk u potpunosti mijenja sa upbeat dance-pop skladbom BE REAL, koja je i titularna pjesma albuma. Sastav glazbe je cijeli elektronički što znatno odskače od svih pjesama do sada koje su većinom uključivale "prave" instrumente, te ne čudi da je i najviše upbeat te skoro pa i najzabavnija na albumu. Ono što čini ovu pjesmu toliko odličnom (osim zabavne melodije i catchy ritma) su zapravo njezine riječi - prve na albumu koje se fokusiraju na pozitivnost i ohrabrivanje slušaća. Toliko je vesela da sam sigurna da neće svima biti po ukusu, no ja ju obožavam. Jedan dio kojeg jako volim u riječima je "Sjeti se kako kada si dobio/la djetelinu sa četiri lista si bio/la sretan/na - toliko da je izgledalo kao da ćeš zaplakati." a ova rečenica je bitna cijelom albumu jer uz limitirano izdanje se dobivala djetelina sa četiri lista što mi je bilo jako simpatično. Mogla bih reći da je ovo moja 2. najdraža pjesma na albumu jer je tako zabavna i uvijek me uspije raspoložiti.

OCJENA PJESME: 20/20

SUPER WOMAN je bila b-strana singla 明日世界が終わるなら, a isto tako je totalna suprotnost toj pjesmi. Dosta se ističe na albumu jer zvuči kao neka vrsta starih "showgirl" pjesama sa malo jazza u zvuku, te je jedna od najboljih na albumu. Baš mi je zbog ovakvih pjesama drago da Mika uključuje sve svoje b-strane na album jer su u ovome sve bile odlične do te mjere da u nekim slučajevima mogu stajati iznad vlastitih A-strana. Jedino što mi se ovdje ne sviđa je audio produkcija zbog koje zvuči dosta suho i "blatnjavo", što se događalo i sa njenom A-stranom i LOVE IS ECSTASY, na žalost. Ne znam da li im je to bila namjera ali osobno mislim da bi pjesme zvučale puno bolje sa prirodnijim zvukom. Mikin glas je skroz drukčiji ovdje i način na koji pjeva se jako lijepo uklapa u pjesmu. I verse-i i refren su jako zabavni i cijela dodaje začina albumu.

OCJENA PJESME: 20/20


Upbeat tempo i brze pjesme ne prestaju sa SUPREME. Sadrži sample od pjesme "Stand By Me" što mi se originalno nije baš sviđalo, no moram priznati da su ipak jako dobro uklopili sample u cijelu pjesmu (glazba većinom u refrenu sadrži taj sample) - te na kraju opet dobivamo još jednu vrlo zabavnu skladbu koja lijepo upotpunjava album. Po stupnju "veselja" me podsjeća dosta na BE REAL, iako je ova pjesma malo više cheesy zbog čega mislim da bi ovo većini ljudi bilo "hit" ili "miss", ali znate mene i da ovakve pjesme obožavam. Dio koji je najviše cheesy je vjerojatno sam refren gdje Mika ponavlja "aiaiaiaiaiaiai" što na početku i zvuči malo smiješno sve dok se ne uživite u veselu pop atmosferu pjesme. Cijela je zabavna, iako mi se verse-i malo više sviđaju, pogotovo drugi. Isto tako sadrži vedre i pozitivne riječi koje teško da me ostave ravnodušnom.

OCJENA PJESME: 20/20


Ovaj album kao da je podijeljen u 3 dijela: balade, upbeat pjesme, balade. ピアス (PIASU; probodeno) nas ponovo uvodi u sekciju balada koje i završavaju album. Otvara se laganom električnom gitarom i efektom (koji zvuči dosta kao saksofon, ali nisam sigurna) što je dosta drukčije od većine njenih balada. Background glazba jako lijepo teče sa blagim udaraljkama, klavirom i gitarom koji su odlično sastavljeni. Već sami verse-i zvuče veoma tužno i očaravaju o kakvoj se pjesmi radi. Sam refren dodaje prelijepu violinu u miks te ima snažnu melodiju zbog koje se pjesma sjaji. Bitan dio ovdje su riječi koje su srceparajuće te su bitan razlog zašto mi se pjesma toliko sviđa.

OCJENA PJESME: 20/20

記憶 (Kioku; Sjećanje) je jedina malo "zaboravna" balada na albumu, a bila je i b-strana singlu 初恋. U rangu mi je tu sa Dear, a i sa njenom A-stranom. Nije nimalo loša pjesma kao i već spomenute, ali nema to nešto zbog čega bih ju slušala izvan konteksta albuma. Mislim da je za to odgovoran refren, koji dok zvuči lijepo opet nema nekakvu zanimljivu melodiju, iako priznajem da mi se sviđa način na koji Mika pjeva u tom dijelu. Sa svime time rečenim, verse-i mi se jako sviđaju jer pak imaju lijepu melodiju i taj dio uvijek volim poslušati tako da mi je nekako drago da je i ova pjesma završila na albumu. Jedna očita stvar u ovoj pjesmi je ta da je očito "božićna" u zvuku i da je napisana za Zimske dane (možda je bolje reći noći?). Sve u svemu, još jedna dobra pjesma na albumu.

OCJENA PJESME: 7/10


Balade malo začinjava エピローグ (EPIROOGU; Epilog) koja je jedina sa jačim zvukom jazz-a na albumu. Ovakve pjesme od Mike su mi najdraže; a pogotovo ova jer je toliko senzualna i začaravajuća, miješajući ozbiljnu i usamljenu atmosferu između toga svega. Čim sam ju prvi put čula znala sam da će biti jedna od mojih favorita. Verse dijelovi su mi definitivno najbolji jer stvaraju veoma opuštenu atmosferu koja kao da prikriva iskrene i snažne emocije ispod površine, a glas Mike to najbolje dočarava zajedno sa glazbom u pozadini u kojoj kao da se topim. Sam refren je pak snažniji i već vadi te emocije van, te mu ništa ne nedostaje. Ova pjesma je o rastavljanju dvoje ljudi i o zadnjem pozdravljanju te osobe; čemu i ime epilog.

OCJENA PJESME: 20/20


Zatvarač albuma je pjesma LETTER (netko bi pomislio da je logično da prethodna pjesma bude i zadnja, no zbog nekog razloga nije tako). Pomalo mi je bilo čudno to što je najtužnija na albumu - praktički bez ikakve nade - jer inače Jpop albumi završavaju na laganijoj i pozitivnijoj noti. Svejedno mislim da je ovo bio savršen zatvarač i ne bih ga mijenjala za ništa drugo. Sastoji se od veoma tužne i mračne melodije klavira i gitare zajedno sa istim takvih glasom Mike. Moram istaknuti da je način na koji ona prenosi ovu pjesmu veoma bitan i bez njega bi sigurno bila manje kaptivirajuća. Same riječi jako vuču na depresiju i lako se utopiti u njenu "poražavajuću" atmosferu koja ne nudi niti jednu ohrabrivajuću ili barem blago pozitivnu poruku. Dobra riječ za opisati ovo djelo je "tragično".

OCJENA PJESME: 20/20

REAL mi se na početku nekako nije svidjelo, ali nakon samo 3 slušanja cijelog albuma sam se postepeno počela zaljubljivati u sve pjesme. Ovo je moj najdraži album od Mike Nakashime zajedno sa VOICE, iako mislim da REAL mrvicu više preferiram ali teško mi je odlučiti jer su dosta različiti albumi. Ima unikatnu atmosferu i pjesme jako lijepo prelaze jedna u drugu - jako mi se sviđa redoslijed svih pjesama i da su zajedno grupirane po stilu nego razbacani po albumu. Definitivno preporučujem.

OVERALL OCJENA: 20/20

Nema komentara: